Daniel82 Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Hej mitt akvarie ser inte bra utt det är jätte mycket alger både på glaset o på sanden i botten ,Hur städar jag detta . Är mitt första akvarie .. Hoppas på svar Mvh Daniel Citera
campokatt Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 Har du en massa djur i akvariet?? Stort akvarie?Har man ett litet o inga djur är ju det enklaste att börja om. Ta ut o skrubba stenen osv.Annars får du dra ner på ljuset så mycke du vågar o se till att få bort näringen ur vattnet. Skumma o använda olika typer av removers tex. Sen är det bara o repa bort så mycke alger som möjligt varje dag... Detta blir ju ett litet projekt, bara o hänga i På glaset blir det en hinna med alger, går inte o komma ifrån men denna tas enkelt bot med en algmagnet. Citera
pkarl Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 Hur gammalt är akvariumet?Om det är helt nytt så tycker jag nog att du skall vänta ett tag innan du börjar riva i akvariet. Allt tar sin tid, och att få en algblommning i början är ändå rätt vanligt. /Patrik Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.