Gå till innehåll

Zeovit system minimum akvarium?


diskustok

Rekommenderade inlägg

har nu ett 60 liters inte lönt men tanken på skaffa redsea max framöver inte bestämt vilken av dom 130D eller 250 men mer verka åt 250 modellen så där av min fråga om det lönar sig med zeovit :D.

även kanske fungera på 60 liters som träning :D

Hade ni tänkt att köra med Zeovit reaktor också

Teoretisk borde allt fungera, litet kar = kan kosta att köpa dessa produkter och inte använda dess innan bäst före datum gått ut. (tänker främst på zeobak, finns ju i 10ml finns även andra produkter med hållbarhets datum)

250 - kör på. Håll i åtanken att köra då allt korrekt från start ;)

/gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej bra o veta men vad e grunden i zeovit systemet allså för tillsaster?

Zeovit (media), zeovit-reaktor, zeostart, zeofood, zeobak, aktivt kol. Med dessa kommer du långt på & utgör grunden. Sedan hurvrida man vill satsa på teknik är en annan sak ;)

Läs innan zeovit guiden på http://www.korallen-zucht.de/

http://www.korallen-zucht.de/files/zeoguide_english_1_03.pdf

En annan bra tråd www.zeovit.com

Lycka till med läsandet... :smiley20:

/Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ett litet kar så går det utmärkt som sagt många preparat får du spä sen kan du ta och sälja det som du vet att du inte kommer att göra av med innan det går ut.

Jag kör utan reaktor i ett 150 liters system jag har zeon i en nätkasse och allt jag doserar går utmärkt och visst lite pill med att spä en del saker och det är ju inte billiga flaskor om man nu vil ha en del påreparat så springer det i väg fort men jag börjar se en enorm skillnad nu efter ca 1 månad på allt så testa och läs på !

Lycka till med Zeoviten .........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...