chippen Postat 1 mars 2009 Dela Postat 1 mars 2009 Hej har varit inne på flera amerikanska sidor om att hålla Whitespotted bambooshark och de rekomenderar en burk på minst 500-700 liter till ett vuxen exemplar?Låter litet till en fisk som blir mellen 60-90 cm. Eller vad säger ni andra.Mvh/Bosse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
campokatt Postat 1 mars 2009 Dela Postat 1 mars 2009 Har läst nånstans att man bör ha minst tre meter för o börja fundera på småhaj. Låter ju ganska trolift oxå då dom behöver simutrymme. Sen ska det ju se bra ut oxå. Inte bara en fet fisk i en burk...Men vad vet jag..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 1 mars 2009 Dela Postat 1 mars 2009 Lita inte på de storlekarna... De bamoo jag har haft har jag haft i minst 1400L akvarium.. Och det tyckte jag va på gränsen.. Sen ska du inte bara gå på antal liter utan på så stor botten yta som möjligt.. Skulle ej rekomendera "standard" storleka då de inte är tillräkligt djupa.. Om de är seriös på att skaffa haj så gå ej på grännsen av vad du kan ha en haj i utan skaffa så stort akvarium du bara kan, de blir faktiskt stora.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.