Jaken Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Jag är helt borta på koraller.Eftersom att jag bara har lysrör så skulle jag vilja ha tips på ickeljuskrävande lätta mjukkoraller. Citera
Jaken Postat 20 oktober 2004 Författare Postat 20 oktober 2004 Ok, men dom är ju inte så roliga, Hur är sinularia?Klarar dom sig under tre lysrör (två vita o ett actinic)Kräver dessa matning? Citera
christian Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 Skulle säja att skivanemoner är roligare än sinularia.De kommer dock att klara sig bra under lysrör och lite kraftigarevattenströmmning. Om du har fisk som du matar i karet kommer du inteatt behöva mata nått speciellt för mjukkorallerna.Snygga koraller är sarchophyton, xenia, färgade knappar och stjärnpolyper.Jag tror det går bra med dessa under lysrör. Citera
Jaken Postat 20 oktober 2004 Författare Postat 20 oktober 2004 Stjärnpolyper klarar sig helt klart under mitt ljus för det har jag j*vligt gott om.Ja fisk har jag i akvariet.Så jag tror jag ska prova med en Sinularia.Men om jag skulle vilja mata Sinularian, vad ska jag mata den med? Citera
xperx Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Hej. Har haft Litophyton sp., Sarcophyton sp., Sinularia sp., Nephtea. sp och diverse skivanemoner under 2 x 18W lysrör(10 000k). Allt växte som ogräs.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.