Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Undrar om det finns någon med en bra ide på räkfälla, har 2 kamel räkor jag vill ha ur baljan utan att röja ut all sten, kamel räkorna har börjat tugga på en massa gottigt i karet, nu e jag trött på dem

Har suttit ikväll runt 4 timmar med väldigt högt grogg glas som jag agnat med lyxräka från ica, men ingen lycka dom e där å nosar men värkar inte gilla att gå på glatt glas :(

Kanske la den i fel kategori men jag testar här eftersom det kan finnas någon som byggt en bra fälla

Postat

ta en pet flaska, skär av toppen, vänd den sedan innåt så du får en "tratten" inåt flaskan.

agna med en räka o låt stå över natten, har ngt krupit in kommer dom inte ut självmant iaf.

Postat

Kan det vara så enkelt tror du ? fick dom inte att gå på det glatta glaset men kanske kan slipa lite i tratten så dom kommer in ?, hur länge kan dom stå inne i flaskan utan cirkulation? vill inte att krakarna ska dö tänkte flytta dom till reserv baljan på 75 lite, så kanske det finns någon som vill ha dom eller byta mot någon liten fragg

Postat

en dag lär dom klara utan problem där inne. gör lite småhål i flaskan överallt så kommer ju vatten in o ut. då klarar dom sig hur länge som helst

Postat

oj tänkte inte så långt, kan bero på att jag e trött utav bara den heheh tackar mannen, om det e någon annan med idder så skriv gärna en rad ska försöka med flaska imorgon.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...