Gå till innehåll

Vad hände med min pepperminträka?


xxxperxxx

Rekommenderade inlägg

Hej. Råkade ut för nåt ganska märkligt nu i början på veckan. Har en Lysmata wurdemanni som är en fena på att äta glasrosor. Den har skött sig väldigt bra och ätit i stort sett allt jag matat den med sen glasrosorna försvunnit. Den har gått från väldigt blyg och bara varit ute om nätterna, till att springa runt mitt på dan i hela akvariet.

Till problemet; I söndags morse hittade jag den sittandes väldigt stilla i en liten grotta och den flyttade sig inte ens om jag petade på den. På kvällen låg den sen på sidan och sprattlade i ett hörn av akvariet och verkade ha tappat balansen. Hela måndagen låg den i samma hörn helt livlös på rygg. Igår (tis) verkade den vakna till liv igen och började röra sig lite, men hade fortfarande balansproblem (verkade alkoholpåverkad ;-)) och rörde sig inte mycket. Idag (ons) tar den det väldigt lugnt men verkar i stort sett vara återställd.

Vad 17 var det som hände? Alla spekulationer är välkomna. Till saken hör oxå att jag har en Lysmata debelius och andra lägre djur (+ fiskar) i akvariet som inte har uppfört sig konstigt under den här tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...