Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 Sitter och funderar lite på vad man ska ha för bottensubstrat och kom då ihåg att jag sett påsar med grus(bedömt 3mm) som fanns i olika färger så som svart,rött och vitt. Är dessa farliga att ha i saltvatten, har ju inte sett någon ha något annat än sandfärgad sand i något saltkar?__________________MVH Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 Jag kör med Calcialith-sand. Kornstorlek är ca 1mm. Det är en ljus, nästan vit kalkhaltig sand som ser riktigt bra ut. Lite dyr kanske, men jag tycker den var värd pengarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 Vart hittar man sådan? Priset gör ju inte överdrivet mkt då mitt kar är så pass litet...sen till DSBn får man väl se lite...__________________MVH Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 Då jag sett dykarns kar så kan jag säga att det va värt pengarna utan tvekan ska själv ha sånt i nästa burk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 Tack Jimmy! Jag öste i den andra spannen idag, 30 kg sammanlagt nu. Just nu ser vattnet ut som lättmjölk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 hur går det med fångsten hasse har du fått nån ordning i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 Inget fångat, ingen ordning... allmänt kaos.Enda glada nyheten är att mina mandariner blivit riktigt förtjusta i fryst artemia. Lättare att mata dem i ett 100liters lugnt akvarium än i det stora karet med mycket vattenrörelse. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 17 december 2003 Dela Postat 17 december 2003 Hmm...du har inga bilder på ditt kar någonstans förresten dykaren?Är den förresten lämplig för DSB sanden? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.