Gå till innehåll

Billig skummare från Tyskland??


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag ska snart starta ett saltvatten, jag har pumpar och belysning (3-4 lysrör) och akvariet kommer vara på mellan 70-100liter. Det enda som fattas är skummare och levande sten (ska köpa så snart jag får tag på skummare). Jag vill ha en enkel modell av skummare, inga stora avancerade. I mitt akvarium ska jag inte ha några koraller eller anemoner (till en början) utan ett enkelt akvarium med levande sten och några färgglada fiskar. Ska jag köpa en skummare från Tyskland? Jag har hört att det är billigast där..är det sant? Vilken sida rekomenderar ni och hur lång tid brukar det ta innan den når Sverige? Tacksam för svar. Vad tror ni för övrigt om akvariet?

Mvh Marie =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Marie!

Om du inte har större akvarium än 100 liter så är det nog inte någon bra affär att köpa från Tyskland, det finns bra enkla skummare i Svenska butiker som duger gott till ett 100liters. Jag själv har ett 150 liters och jag använder aqua medics syrestenskummare (miniflotor) vilken funkar alldeles utmärkt.

Lycka till!

__________________

Tommy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang aquaristic.net så har jag beställt grejor där ifrån med en kompis. Var nu1½ vecka sedan och det har ej hänt något ännu, inga pengar dragna och har mejlat en massa gånger men utan resultat och svar.

Det är 2;a gången jag beställer från dom och tycker att det tar onödigt lång tid men de har väll inte sakerna på lager så man får ändå snällt vänta.bored.gif

Annan "butik" från tyskland är http://www.aquaristikshop.com/

Men ja skall du ej köpa nån större modell så kolla med din lokala handlare så går det nog fortare

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mkt för era svar! Hur mycket bör en skummare som passar till mitt akvarium ligga på? Vill nog helst inte lägga ut mer än 700kr på en skummare. Det är ju även rätt svårt att hitta begagnade skummare. Ang. Tyskland tror jag att jag ska hoppa över den iden, rätt onödigt att betala så mkt frakt och vänta så länge fören liten skummare.

Mvh Marie =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ärinte så svårt att hitta en begagnad skummare, prova annonsera under köpes samt läs säljes-annonserna. Jagkom över en relativt stor skummare via annons här. Lycka till! Jag har en "liten" skummare över, en aquamedic biostar flotor men tyvärr så behåller jag den nog, man kan ju behöva den senare om man ska dra igång ett akvarium till...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...