Gå till innehåll

alg som vägrar att ge sig.


Irrbloss

Rekommenderade inlägg

vad är detta för alg som förpestar min tillvaro? hittar inget på reeflex som direkt liknar mina. mossaktigt gräs som vägrar försvinna som min Fd. gula kirurg inte ville ha inte heller min salaris. kirugen käkade ibland men inte några direkta mängder och salaris vägrade äta det. bet och spottade ut. jag har testat att rengöra stenarna, jag har fosfatfilter och en pump med UV-C men de där förbannade algerna tycks ändå växa som ogräs. vad är detta och har ni några tips hur man kan få bort dem? vad kan det bero på att de vägrar sluta växa? jag har haft 2 euphyllior som coolat skit fort och tänkte om det kunde vara till någon hjälp att lista ut vad som kan finnas i mitt kar som får skiten att växa. mina skivisar och en annan stenkorall verkar må bra men just euphyllian dör på direkten och den skall ju ändå vara den lättaste vad jag har hört

tacksam för svar

ps. jag har inte alla tester man kan ha så om ni har några tips på vad det kan vara så sticker jag å fixar ett sånt test å kollar. (det är algerna bakom korallen.) :D

post-4254-14468917567368_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...