Gå till innehåll

Doris med utploppade ögon :S


Rekommenderade inlägg

Min Doris verkar inte trivas med sina ögon, ser ut som att de håler på att ploppa ut... Försökte få tag på han/henne för att medicinera i ett annat kar, men gav upp efter en timmes jagande... första gången jag råkar ut för att nån fisk blir sjuk... (antar att den är sjuk) så vet inte riktigt va jag ska göra... Borde jag få ut han/henne eller ge de nån dag o se om de blir bättre....... Några tips hade vatt kanon

mvh // Loay

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Doris verkar inte trivas med sina ögon, ser ut som att de håler på att ploppa ut... Försökte få tag på han/henne för att medicinera i ett annat kar, men gav upp efter en timmes jagande... första gången jag råkar ut för att nån fisk blir sjuk... (antar att den är sjuk) så vet inte riktigt va jag ska göra... Borde jag få ut han/henne eller ge de nån dag o se om de blir bättre....... Några tips hade vatt kanon

mvh // Loay

köp ett par glasögon till stackarn hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pop-eye disease, är det båda ögonen som är påverkade så är det sannolikt nån intern sjukdom som ligger bakom, som njurproblem, svamp- eller bakterie-infektion. Du bör nog ha uppsikt över dom andra fiskarna så att inte dom får samma sjukdom. Är det nån intern sjukdom så bör man försöka behandla den om det fortsätter att förvärras. Är det bara ett öga (kan ibland vara båda) som är poppat, så är det ofta att den har skadat ögat emot nånting som lett till en inflamation, då brukar det ge med sig efter några dagar, och kräver oftast ingen behandling.

Lycka till!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pop-eye disease, är det båda ögonen som är påverkade så är det sannolikt nån intern sjukdom som ligger bakom, som njurproblem, svamp- eller bakterie-infektion. Du bör nog ha uppsikt över dom andra fiskarna så att inte dom får samma sjukdom. Är det nån intern sjukdom så bör man försöka behandla den om det fortsätter att förvärras. Är det bara ett öga (kan ibland vara båda) som är poppat, så är det ofta att den har skadat ögat emot nånting som lett till en inflamation, då brukar det ge med sig efter några dagar, och kräver oftast ingen behandling.

Lycka till!!

Tack tack !!

Det började med ena ögat, sen kom det i andra ögat också... tror han börjar få lite vitprick nu men inte säker, mycket svaga vita prickar TROR jag börjar komma... han verkar må prima annars, simmar omkring full av energi...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...