Curtus Postat 23 juli 2009 Postat 23 juli 2009 Håller på å mäter lite i mitt kar för att se hur mkt som förbrukas. Tanken var att räkna ut en daglig förbrukning för karet, men kan man verkligen göra det? Jag har märkt att värdena i vattnet inte aldrig sjunker till 0 å då borde det ju vara svårt att räkna ut en verklig daglig förbrukning.Och varför förbrukas inte värdena ända ner till 0? Får koraller svårt att ta till sig ämnen när det blir dåligt om dem i vattnet?Här är förbrukningen för mitt kar på 3 dagar(Dvs hur mkt det minskat):Kh-4 (8 - 4)Mg- 90 (1380 - 1290)Ca- 40 (460 - 420)Och går man efter det skulle den dagliga förbrukningen hamna på ca:Kh~ 1,33Mg- 30Ca~ 13,33Och då är frågan kan jag gå efter den dagliga förbrukningen när jag buffrar upp värdena? Eller ska man helt enkelt bara mäta efter en vecka ungefär å se vad resultatet är då?Kanske krånglat till frågan lite mkt nu men hoppas nån kan svara iaf=)Mvh Patric Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.