Jurgonh Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Kan man ha för kraftigt uv?Har fått erbjudande om ett deltec 20 watts uv till bra pris av en kille som jag skall köpa ett par andra saker av.. Enligt triton är denna avsedd för akvarium från 750-1000 liter.. så min fråga är.. kan det vara dåligt på nått sätt att köra ett så överdimensionerat uv-c? eller blir det bara effektivare?Jag kommer inte köra på detta kontenuerligt då jag planerar att köra någon form av zeo-metod och då rekomenderas inte att man kör uv, utan jag kommer bara köra det vid behov.. Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 du kan köra på det uvt, funkar kanon.. den ända ev nackdel är att om du har problem med värme så ökar ju uvct på problemet yttligare. men ska du bara köra det vid vissa tillfälle så bara köp säger jag.mvh manne Citera
Jurgonh Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 okidoki.. betalat och klart! =) Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 okidoki.. betalat och klart! =)så ska det låta! Citera
Jurgonh Postat 20 september 2009 Författare Postat 20 september 2009 Följdfråga...Rekomenderar ni att man kör på uv jämt i förebyggande syfte...eller att man bara kör uvt vid inkoppning samt vid sjukdom?Som jag skrev i första inlägget så rekomenderas det inte vid zeo, men jag har lagt ner den planen.. men det kan ju fortfarande vara så att uvt kan ta bort bra saker också men samtidigt bor väl våra bra bakterier i levande sten osv.. Kommer ha en palletkirurg iaf som är känslig för prickVad säger ni? =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.