Guest lysröret Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 det tror jag inte du du kan om du inte sagt att det är till ett 140 liters det ska vara. det står inte på att det är upp till 60Linte heller sade de något om att den är för upp till 60L när jag sade att jag skulle sätta i hop 140L. Citera
jimmy Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 hur vet du då att det är till max 60liter ? Citera
Guest lysröret Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 det står på tillverkarens hemsida, tremco.se Citera
Guest Marcus Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 Jag har limmat ett 250 liters kar med ett silicon som det stod att det var anpassat för max ca 100Liter kom inte ihåg exakt och det akvariumet håller än idag och det är ca 3 år sedan nu.....men men visst man ska inte chansa, det gjorde inte jag heller för jag läste inte det förrän ca halvår efter och då tänkte jag att det inte var någon mening att krabba med det....det kan gå,det kan gå...... Citera
jimmy Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 vist kan det gå men vad tror du ditt försäkrings bolag säger om det skulle gå sönder ? Citera
Guest Marcus Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 jag vet jimmy...men nu har jag inte karet längre...jag har kollat med försäkringsbolag om att ha akvarium och till mig nämde dom inga regler om vad det skulle vara för silikon eller något sådant....utan dom undrade bara var det var för volym på karet.... Citera
jimmy Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 jo men det som gäller med försäkringsbolagen är att det ska vara fackmana mässigt gjort annars så gäller inte försäkringen å det är det inte om du har fel silicon Citera
Guest Marcus Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 ibland men inte alltid...lita inte allt för mycket på ett försäkringbolag.....jag vet....dom betalar om dom vill men vill dom inte så gör dom det inte....tyvär så har det blivit så.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.