Wiking Postat 12 september 2009 Dela Postat 12 september 2009 Det finns en väldigt intressant och betänkansvärd film som handlar om vår planet som heter Home. Jag kan starkt rekommendera den till er som har ca 2 timmar över. Den är fantastiskt välgjord med mycket fina bilder och trevlig musik. Den handlar inte om våra korallrev även om de nämns som en viktig länk i det stora hela.Länk: http://www.home-2009.com/us/index.htmlSjälv så valde jag att ladda ner den från lämpligt ställe.Mycket nöje! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 13 september 2009 Dela Postat 13 september 2009 Mycket bra film om ett ämne jag håller nära hjärtat. Tyvärr så tror jag inte att människan kommer att göra nåt åt det innan det är för sent, det har jag blivit övertygad över efter diskussioner med arbetskamrater och liknande. Finns så många som inte tror vårat beteende är något problem, bara hoppas att man hinner dö innan våran egocentrism tar kål på våran planet så man slipper se det... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 september 2009 Författare Dela Postat 13 september 2009 Tyvärr så har jag like pessimistisk syn som dig Jani. Du och jag hinner slänga in handuken, men våra barn och framförallt våra barnbarn får ta del av det stora eländet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.