Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Är det någon som har prövat ta bort hela den invändiga sump delen i ett molly eller guppy hotell?

Jag har ett på 27 liter som jag funderar på att ta bort den invändiga supen helt och borra karet och bygga en egen lite sump och ytavrining.

Postat

Ja jag har tagit bort allt ur mitt "molly" går väldgit lätt att göra och lika lätt att limma tillbaka igen... så dina planer skulle nog funka.

Har faktiskt lite planer på att kanske ta bort det igen. Har ju en mce600 skummare och om den inte blir såld innan jag fått den nya skummaren så kommer jag skära ut i rampen för att antingen hänga den på bakrutan eller att få ner den i filter facket... jag kommer alltså inte att köra med någon sump till mitt.

Postat

okej. för jag tänkte att om man tar bort den där sumpväggen att den blir svag i konstruktionen, men de kanske håller ändå. de är ju bara 27 liter.

ska börja bygga nu lite så får vi se hur de blir=) en extern sump blir det försök till i alla fall.

Postat

Nja jag märke ingen skillnad på min och jag tror inte heller att konstruktionen blir svagare heller, inte märkvärt iallafall.

Dokumentera med bilder och sånt. Alltid lika kul att fälja ett projekt

Postat

i princip så kan du väl ha hur stor som helst om du har den under akvariet, men har du den till hörande möbeln eller något annat?

Eller missuppfattar jag allt och du menar att du tänker göra om facket till en sump? :)

• Skapa Ny...