bb81 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Hej, översta stenen i karet ser ut såhär:Vad kan det vara?? Små bruna fläckar samt ljusgrön beläggning på de tidigare vita kalkbeklädda bitarna av stenen.Har lite nitrat i karet uppskattningsvis 10 enl salifert test Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Det ljusgröna, är det slemmigt och lätt att peta bort eller har det en hård yta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bb81 Postat 13 oktober 2009 Författare Dela Postat 13 oktober 2009 Lätt att peta bort är det inte, känns glatt men slemmigt tycker jag inte att det är- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Lätt att peta bort är det inte, känns glatt men slemmigt tycker jag inte att det är-Då blir min gissning att det är någon slags grön kalkalg. Den skulle jag inte oroa mig för, tvärtom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bb81 Postat 14 oktober 2009 Författare Dela Postat 14 oktober 2009 Ok, har en del kalkalger i övrigt men det känns inte som det, den gröna färgen oroar mig =)Vad kan det bruna vara? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 14 oktober 2009 Dela Postat 14 oktober 2009 Ok, har en del kalkalger i övrigt men det känns inte som det, den gröna färgen oroar mig =)Vad kan det bruna vara?Har du möjlighet att fixa närbild på både det gröna och det bruna? Den samlade expertisen här på SG kan då kanske avgöra vad det är du har. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.