Gå till innehåll

MCE600 - mikrobubblor


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Tjo..

Min MCE600 skummare spyr ut mängder med bubblor som sen sugs in i mina cirkulationspumpar som krossar dom i ännu mindre bubblor och kastar runt dessa i karet vilket inte är så vackert.. miljarder mikrobubblor överallt.. vattnet ser nästan mjölkigt ut..

Enligt deltecs hemsida är detta normalt när man har nyblandat vatten eftersom akvariesaltet innehåller massa ämnen, konditionerare, som ska ta bort grejjer ur kranvattnet... dessa ämnen ökar ytspänningen som gör att bubblorna inte går sönder lika lätt och därför följer bubblorna med ut... men att så fort dessa ämnen har skummats bort så ska skummaren gå till sig och vattnet ska vara kristallklart... detta skulle ta ett par veckor..

Men nu har karet varit igång i en månad och jag hade dessutom bara 50% nytt vatten... så frågan är.. kommer det gå till sig eller är det bara som deltec säger? och isf.. finns det nått bra tips på nån mod eller så för att få till detta? =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...