DreamMaster Postat 23 oktober 2009 Dela Postat 23 oktober 2009 Jo det är så här är det någon som använder detta pulver här??Är det så att man ska ha i detta varje dag??Om man nu har i detta varje dag kommer inte Kh och Ca bli jätte höga eller hur går det till med detta pulver?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 23 oktober 2009 Dela Postat 23 oktober 2009 Det är väl i grund o botten det gamla Bio-Calcium som fått ett finare namn...Det skall väl vara någon form av balanserad blandning men orginalet hade en tendens att höjja kh lite oproportionerligt.Annars är det som vilken tillsats som helst, du doserar enligt konsumption inte enligt någon fixerad mall.Öser du i 2 skopor så kan det vara en skopa för lite eller en skopa för mycket, dvs du får mäta dig fram.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 23 oktober 2009 Dela Postat 23 oktober 2009 Jag känner inte till just detta medel. Om du skall ha i det varje dag beror ju på hur mycket som förbrukas i ditt kar. Du skall alltså fylla på, helst varje dag, så att du ligger på en jämn och stadig nivå vad gäller KH och Ca.Kontrollera, genom att mäta, hur mycket KH och Ca sjunker under ett antal dagar, räkna sedan ut hur mycket det blir per dag. Dosera sedan detta medel enligt anvisningar på förpackningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DreamMaster Postat 23 oktober 2009 Författare Dela Postat 23 oktober 2009 Man tackar får la göra ett prov..För det är så här det är bara mitt Kh som droppar ner typ ½-1 om dagen men Ca går knappt ner ska man köra med detta pulver endå eller gå lös på något annat.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DreamMaster Postat 23 oktober 2009 Författare Dela Postat 23 oktober 2009 Jag får la prova med att köra med ett ½ mått så får la vi se hur det går för mig..Vill ju inte buffra för mycket så det blir tok galet..Mitt Ca ligger nu på 410 och jag har ett Kh på 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 23 oktober 2009 Dela Postat 23 oktober 2009 Kör försiktigt 3-4 dagar och följ utvecklingen så ser du hur det går. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DreamMaster Postat 23 oktober 2009 Författare Dela Postat 23 oktober 2009 Ok ska göra detta men man kan ju prova att dosera typ ett ½ mått idag och se vad som händer om jag mäter imorgon.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.