Wotan Postat 13 november 2004 Postat 13 november 2004 HejSenaste dagarna har mina Frenatus clowner varit som galna. En av mina mjuk-korallerhade blåst bort härom dagen, så jag gav mig på jakt efter den- och fick då flytta runt lite saker. Jag lade dock tillbaka sten ochkoraller där de legat förut...När jag sedan kom tillbaka så låg min Caulastrea Furcata, som totaltär stor som en knuten hand, ca 20 cm längre bort upp och ner. Denna var också bra mycket högre upp än förut då den tidigare varit fastkilad mellan två stenar. Jag lade tillbaka korallen på nytt för att ca 1 timme senare hitta samma korall 30 cm bort under min Haddoni. Slutsatserna jag drar är att de är lite väl kär i sin Crispa-anemon, och om något inom 25 cm radie inte faller dem i smaken så ska det så långt bort som möjligt. Kanske måste börja mata dem mindre så deinte blir så stora och starka...Kan tilläga att jag dessutom ej hittade mjukorallen Citera
JFerm Postat 13 november 2004 Postat 13 november 2004 Har inga clowner i akvariet men i fritt tillstånd är de otroligt "gå-påiga" Trots att de är hyfsat små (jasså ) attackerar de utan vidare om man råkar simma/dyka för nära. Otroligt roliga varelser //Jörgen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.