Gå till innehåll

skålla ls?


Guest david_b

Rekommenderade inlägg

Gokväll!

Tyvärr så har jag pga flera orsaker som säkert kan klassas som dåliga ursäkter försummat mitt kar. och med försummning menar jag att jag inte gjort nått åt glasrosorna som det numera finns gått om i mitt kar.

Har ju läst om många olika typers behandling för att få bort dessa rackare men känner att när det är så många som det är... och antagligen även mellan och under stenar, så känns det ganska svårt. Så kom jag att tänka på att ja läst att de håller varmt (kanske kokande) vattan över stenen innan de flyger den till tex sverige. Detta för att de inte ska lukta underfrakten.

Så tror ni att man kan ta och göra detta? självklart får man vara införstådd med att allt som man har på stenen såsom kalkalger och andra smågrejjer också ryker med. har inte några typer av koraller så det är ingen fara på det sättet.

Men det kanske inte funkar? ska man använda söt eller saltvatten att skölja med? hur varmt tror ni? kanske absolut inget som jag ska göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...