Ted-m Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Hej är i bukt med att starta ett litet nano på 27-28 liter.Detta kar kommer inte ha så mycket levande utan är tänkt som en finare lampa i ungarnas rum samt att jag kommer flytta sådant jag inte vill ha i dom andra karen hit tex för stora borstmaskar och annat skojj.Nu till fråganJag har ett par kalkskivor som jag vill ha som en bas för en liten revpelare.Räcker det med att jag kokar den i 20 min?Sen har jag en massa levande sten som blev över förr som jag glömde bort i en tunna som stått i rumsvärme men utan cirkulation i 3 månader (luktar inte gott under locket) som jag undrar hur jag skall göra ren.Kan jag koka den eller bara he den i mindre kärl med cirkulation och phos remover?Lägger upp ett par bilder på tänkta karet samt plattorna jag kommer använda. Citera
Mattias Malmö Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Stora borstmaskar? Tänker du ge barnen mardrömmar?? Citera
Ted-m Postat 11 november 2009 Författare Postat 11 november 2009 Stora är dom över 2 dm dom är lika stora saltisar som jag. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.