Gå till innehåll

Räka eller parasit?


klisster

Rekommenderade inlägg

Köpte lite levande sten idag, såg senare att boxen som jag fick stenen i hade 2 små levande krabater som jag tycker påminner om räkor men ej säker.

Dom är extremt små 2-4 mm långa små ben och små spröt. Postar en bild har fotot så gott det går vad tror ni? kan jag ha dom i karet?

Som sakt e dom väldigt små den ligger i en matsked på bilden.

post-4912-14468918901291_thumb.jpg

post-4912-1446891890149_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nytto djur.

Dessa har alla i karen och dom hjälper till med att äta upp det fiskarna inte äter upp samt äter vissa sorters alger.

Jag har en hel del av dom och om man inte har en mandarin eller andra fiskar som brukar äta dom som tex jag så har man masor av dom.Brukar vara aktiv under nätter så man kan titta på dom med ficklampa.Men får du en massa så är dom framme även under dagen.

Det följer ofta med en massa kul med stenarna när man köper inkörd sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nytto djur.

Dessa har alla i karen och dom hjälper till med att äta upp det fiskarna inte äter upp samt äter vissa sorters alger.

Jag har en hel del av dom och om man inte har en mandarin eller andra fiskar som brukar äta dom som tex jag så har man masor av dom.Brukar vara aktiv under nätter så man kan titta på dom med ficklampa.Men får du en massa så är dom framme även under dagen.

Det följer ofta med en massa kul med stenarna när man köper inkörd sten.

Aha okej =) tack för svaret, så då lägger jag ner dom andra 2 som inte kom ner i akvariumet då =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...