Gå till innehåll

clownägg


goldman78

Rekommenderade inlägg

hur ligger det nu till klarar sej aldrig clownynglen någon gång. man tycker ju att det ska finnas lite mat i karet.. är det någon som fått yngel som klarat det utan att man gjort något.. jag har precis fått ägg i mitt kar,, måste väl betyda att vattenvärdena är ok? annars hade väl inte clownerna lekt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste nog säga att det inte kommer att lyckas att bara låta äggen kläckas i karet och sen bara låta dem vara.

För det första så har du säkert andra djur i karet och de kommer att ta en hel del yngel direkt för dig.

Och sen för att klara sig så måste de flesta clownarter ha mat som är väldigt liten typ Rotifer.

Nykläckt artemia funkar tyvärr inte.

Jag har själv kläckt en del kullar men lagt det på hyllan nu då det kräver en hel del tid även om det är kul att se resultatet.

Ska du testa att dra upp yngel så sök runt lite på nätet och läs, finns även nån film på youtube om det tror jag.

Kolla vad du behöver, det är inte så mycket men det svåraste är att få tag i Rotifer.

Lycka till !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...