crille Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 hur stor är skillnaden på olika saltmärken egentligen,och vad är det som skiljer sig?vad är det som gör att det blir högkvalitativt?jag vet att många norrmän kör med havsvatten direkt från havet,nån som testat detta? Citera
simon Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Havsvattnet på ostkusten är bara 1/3-del så salt som runt reven. På västkusten (nära Norge) borde det kanske gå, men det finns alltid risker med föroreningar (diesel, fosfater från jordbuk mm) samt parasiter, sjukdomar.Ni som bor på västkusten, har någon provat?/Simon Citera
crille Postat 20 november 2004 Författare Postat 20 november 2004 jo risken för föroreningar,är ju stor,men å andra sidan så kan man tydligen köra igån karen snabbare,isåfall borde det ju funka för dom som bor vid bohus,om dom saltar upp det! Citera
crille Postat 20 november 2004 Författare Postat 20 november 2004 hur viktig är salthalten,var ligger ni på skalan.ligger själv på 1022 Citera
simon Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 Det beror på vid vilken temperatur, hos mig är det 1.022 i täthetvid 26 grader = ca 32,7 promile i salthalt. Det skall ligga mellan 30 och 35 promille skulle jag tro.MVH, Simon Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.