Stephan Postat 8 mars 2010 Författare Postat 8 mars 2010 du kan låta den vara också! jag hade ett par i min uppstart, men de försvann!Man blir förvånad över alla olika intryck man får. Oftast läser man hur hopplöst kampen är men så är tydligen inte fallet. Tänker i alla fall har ett vaksamt öga på de ...
Stephan Postat 8 mars 2010 Författare Postat 8 mars 2010 det som syns är - en röd alg (gelidium?)- en litophyton (vänster)- en sinularia- en zoanthus (längst till höger)- en sarcophyton- några skivisar- samt en parazoanthus (längst upp)
Stephan Postat 17 mars 2010 Författare Postat 17 mars 2010 Nu har vi möblerat om lite efter att ha läst mer om bl a behovetav ljus. Dessutom har det tillkommit lite nytt igår: några små xenia,en cladiella, två riccordea samt en till som jag ännu inte identifierat.De andra koraller trivs bra bara sarcophyton har inte haft sina polyperut under en hel vecka nu. Har hjälpt till med dess rensingsprocess bådemed streamern och per hand men den vägrar "komma ut". Efter hur lång tid bör jag bli allvarligt bekymrad över den?
Rekommenderade inlägg