PeterGG Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 ... Har ett 540L akvarium.. 8 turbosniglar.. tror det var astrea.. Hm.. de roar sig. Hela karet är vitsoggigt nu.. Riskerar jag någon krash pga överbelastning? Koraller brukar man inte vilja att de sprider sporer och såna grejer.. men hur är det när sniglar sprutar karet fullt? Filmade det med mobilkameran.. ska se om jag kan lägga upp det någonstans.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Samma för mig men det va mina sandsniglar som i går kväll fick för sig att göra vattnet grumligt. Så idag blev det nytt kol i sumpen och skummaren har inte skummat som den ska sedan igår.Jag vet inte hur fiskarna tar det men jag tycker att dom andas lite snabbare.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PeterGG Postat 26 januari 2010 Författare Dela Postat 26 januari 2010 Hur tänker du med kolet?? kan det absorbera? Jag funderar själv på att sätta in mekanisk filtrering för att plocka bort det.. Här kommer förresten filmen den främre snigeln sprutar sperma, den bakre ägg.. som jag förstått det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Jag vet inte om kolet kan absorbera något men jag tycker det e en billig grej om övriga djur kan få lite hjälp om det skulle vara något som dom mår dåligt av.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.