Gå till innehåll

Priser på nytt saltvattenskar?


Guest Simon_B._Goode

Rekommenderade inlägg

Guest Simon_B._Goode

Hej alla glada! Jag ska göra om mitt 230liters akvarium till ett saltvattensakvarium, men då kommer man ju fram till priserna.smiley5.gif. Hur mycket kan det ungefär kosta om man köper så här:

Begagnade saker: skummare ochdoppvärmare.

Nya saker: salt,1mm korallsand, cirkulationspump, salthaltsmätare, termometer, tester (ammoniak, nitrit, nitrat och ph) och 30kg LS? Belysning har jag redan(2 lysrör, jag ska inte ha koraller förrän om bågra år).

Vill helst få det under 10.000:- Jag är ju bara 15år och har lite svårt att tjäna ihop så mycket pengar. Man kan väl inte direkt tigga 10.000kr från föräldrarna?smiley37.gif

Mvh. Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Begagnad skummare+doppvärmare modell venturi skummare då ... går på ca 1500kr tillsammans om du har lite tur ...

levande sten begangnad kanske 3000:- ny 4500:- eller mer

tester/saltmätare ca 500kr

salt 500kr

cirkulation ca 600-700kr för en billigare

sen behöver du ju lite vattenpreparat för att få värdena att ligga korrekt och fisk är ju inte direkt billig ... Att komma under 10000:- är ju möjligt men inte troligt ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Simon_B._Goode

Levande stenen kan jag köpa 110kr/kg för (3300kr alltsåsmiley1.gif). Och sen kom jag på att jag ska köpa en omvänd osmos.

Annars så får jag väl köpa mera saker begagnat, eller är det någon som har tips hur man kan hålla nere kostnaderna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...