Jurgonh Postat 22 februari 2010 Dela Postat 22 februari 2010 Jag kom just hem, kl 22 och upptäcker att cirkulationen i karet står helt stilla.. upptäcker att jag i morse måste av misstag ha kommit åt en strömbrytare där jag har kopplat alla cirkulationspumpar så att jag råkat stänga av dom.. detta måste allts ha hänt vid 8 i morse.. så cirkulationen har varit avstängd i 14 timmar... Dock har skummaren varit igång, den cirkulerar väl ca 400 l/h men lite klent mot mina normala 18.000 Bör jag vara orolig? fiskarn och koraller ser då friska och frächa ut.. jag satt på cirkulationen direkt och nu blev det lite grumligt i karet..om jag bör oroa mig.. vad kan jag göra åt det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 22 februari 2010 Dela Postat 22 februari 2010 Stoppa i lite kol i en strumpa i karet. Använd också filtervadd eller liknande om du har. Det bör hjälpa till att få bort grumligeheten. Det kan alltid vara bra att ha ett skapligt vattenbyte redo, i fall och matt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 23 februari 2010 Dela Postat 23 februari 2010 Det är nog ingen större fara.Skulle fiskarna sett dåliga ut däremor tex flämtar osv så skulle man nog tänka på syrebrist men eftersom skummaren vart igång och luftat vattnet en del så är det nog inte troligt.Men följ Ingemars råd det låter bra.Hoppas allt annat går bra osv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jurgonh Postat 24 februari 2010 Författare Dela Postat 24 februari 2010 Ingenting har tagit skada så det gick bara bra..! =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.