Gå till innehåll

Första saltvattnet i liten skala ;-)


uffe_erixon

Rekommenderade inlägg

Tjena alla, ska inom någon vecka starta upp ett 58L clownhotell.

Nåt speciellt att tänka på, har läst alla dessa instruktioner ett flertal gånger, men erfarenhet verkar det ju finnas en hel del av här

Nåt speciellt jag BÖR göra alt. inte bör göra?

Behövs skummare till ett så pass litet kar?, sitter en inbyggd men det verkar inte vara några höjdargrejor, jag kan väl göra lite mer VB oftar istället?

Behövs moonlight? Hur länge bör ljuset vara på under själva uppstarten och senare även vid drift?

Hade tänkt köpa ca 8 KG LS, blandat med redan inkörd och ny. Funkar det eller ska jag köpa nytt? Räcker mängden LS?

Finns det någon riktlinje hur mycket salt per L man ska ha? Står på påsen att man ska blanda 33g per US liter.

Killen jag köpte karet av rekommenderade gummihandskar när man höll på i karet, pratade om några maskar som satte sig i huden?? stämmer det? är det när man hanterar själva stenen? Blev lite konfunderad.

Mycke frågor blir det och det kommer säkert mera.

Tack för alla kommande svar, ska bli kul med det här o se om man kan lyckas med det.

Har kört sötvatten i ca 10 år men kände att det va dags att pröva nåt nytt.

had det

Uffe

Ändrat av uffe_erixon
felstavat
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...