Jurgonh Postat 30 mars 2010 Postat 30 mars 2010 Ikväll tänkte jag få mitt "nya" akvarium på plats.. ska då skruva dit genomföringen och durson...Har läst att man inte ska dra åt för hårt får då kan det också läcka..Så.. hur hårt ska jag dra åt då? för när jag väl fått karet på plats så finns ingen möjlighet att komma åt att dra åt eller lätta på det hela..Ska jag dra åt med handkraft eller använda polygrip och så? Citera
Christer T Postat 30 mars 2010 Postat 30 mars 2010 Dra åt med handkraft. Gummipackningen får inte deformeras vilket den gör om man drar för hårt. Citera
evileye Postat 30 mars 2010 Postat 30 mars 2010 När jag hämtade mitt kar igår så fick jag instruktioner om att dra med handkraft och göra sista lilla "knycket" med en polygrip ett par millimeter. Citera
Wretling Postat 30 mars 2010 Postat 30 mars 2010 Jag har fått tips att inte dra åt med polygrip eller dylikt då det kan spricka då, jag drog bara åt med handkraft och det har inte läckt på 6 månader i alla fall. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.