Gå till innehåll

Jaha då var salltis ÄNTELIGEN tilbaka igen


salltis

Rekommenderade inlägg

så VAR VI äntligen på gång igen.:ler:

Minna djupaste ursäkter för min frånvaro denna tid. men det kändes inte rätt att tjata vidare då jag var tvungen att lägga allt salt åt sidan & jag har också haft det lite besvärligt i livet i almenhet :smiley9:

MEN som sagt då var vi igång igen SAMMA burk Samma lev. osv

(beräknad lev på grund av värme ) Maj -Jun

40-50 kg (lite öppet för närvarande MEN det lutar mot 50 ) Levande sten

Salt

MYCKET bra STOR Skummare ( som kommer vara i akvariet )

ytavsug (som jag kommer koppla till en fluval 202 utefilter med Korralgrus som bio filter )

cirkulationspumpar (10 % av burken ) samt kommer även lägga in några mindre circulations pumpar strategiskt placerade mellan stenen

SEN kommer burken få stå & gå in sig CA 1 år (& jag hinner betala ;))

MEN Efter NOGA undersökt fakta kring sagda pungtatum haj & även konfererat med experter i ämnet har jag kommit fram till att det INTE är seriöst försvarbart att anskaffa sagda haj ELLER för stora fiskar (som i full storlek blir för stora för 400 L ) SÅ efter LÅNG tids övervägande har jag kommit fram till att mitt 400 L gör sig bäst som ett FINT korallrevs akvarium som under LÅNG period bygges upp till ett FINT trevligt korallrevs akvarium. Med MASSOR av trevliga TÅLIGA evertebrater av ALLA slag

Kommer att fixa bel. med RIKTIGA saltvattens rör ca 4 -5 (lite ber på platsen där uppe ;) )

& som sagt när systemet gått in sig ORDENTLIGT då sätter vi igång att LUGNT & avslappnat befolka burken

(som jag sa dom som känner mig VISSTE att jag skulle komma igång igen ;) ) & denna gång är det BESTÄMT & jag backar INTE :nöjd:

Några övriga förslag på vad jag behöver göra ? Då jag inte riktigt har haft koraler förut utan bara fisk (började en gång i ett 300 L hörn men det gick inte enligt planerna :ledsen: så det blev fisk för hela slanten )

Så Salltis är TILLBAKA& går INGENSTANS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...