kojje Postat 8 april 2010 Postat 8 april 2010 TjenaSitter och funderar hur jag skall lösa problemet med ytavriningsboxen.Jag vill inte se PVC rören i boxenoch jag är inte så sugen på back to nature skivoren tanke jag har limma boxen med mörkt tonade glas skivortror ni att det skulle se bra ut ?Skulle sitta fint att få se era boxar (bilder) så man får lite ideerJag har beställt nu en Aquael 375L och bänk är klar så snartblir det uppgradering Citera
kojje Postat 12 maj 2010 Författare Postat 12 maj 2010 Ingen som har några bra ideer att dölja rörenbakom glasboxen om jag har fattat rätt så är det inte bra att limma (silikon) plast mot glas stämmer det?Nu är det bara pvc rören jag saknar sen är jag igång med mitt nya projektbänk och sump klar. Lite hjälp mej med ytavrinnings boxen skulle sitta fint Citera
Vandal Postat 13 maj 2010 Postat 13 maj 2010 Jag har limmat min box med tonat glas... annars går det rätt lätt att dölja boxen beroende på hur man bygger upp sitt rev... Citera
remne Postat 13 maj 2010 Postat 13 maj 2010 Kan du inte 'bredspackla' svart silikon på insidan av ytavrinningsboxen. Så hade jag tänkt göra iaf :-)Och måla med vanlig svart färg på övriga delar som inte nuddar vatten. Citera
kojje Postat 13 maj 2010 Författare Postat 13 maj 2010 Jag har limmat min box med tonat glas... annars går det rätt lätt att dölja boxen beroende på hur man bygger upp sitt rev...Det hade jag tänkt göra men jag hörde att det kan finnas spår av metall i tonat glas så jag vet inte om ja törs göra så annars är det en jäkligt bra ideMer vad finns det för förslag Citera
Vandal Postat 14 maj 2010 Postat 14 maj 2010 Det hade jag tänkt göra men jag hörde att det kan finnas spår av metall i tonat glas så jag vet inte om ja törs göra så annars är det en jäkligt bra ideMer vad finns det för förslagJag tror det kan finnas metallrester i alla sorters glas... dessutom består glas till största delen av kisel... tror inte det släpper några större mängder till vattnet... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.