Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 hej på er saltguggar o tjejer!!jo jag har en mh 10000 och en st blått coralblu och ett rör triton!!!min fråga är hur många timmar ska dom vara tända???mvh//hedan Citera
Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 Jag kör MHn 8timmar och actinicröret 2timmar före och efter. Det fungerar bra för mig iaf __________________/Björn Citera
Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 Jag kör 12h tänt varje dygn. Kör med lysrör. Citera
Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 Jag har dragit ner mh till 6h nu under sommaren p.g.a värmen, lysrören är igång 11h. Normalt har jag mh 8h Citera
Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 Kör lysröret(mitt enda än så länge) i 10 timmar nu,försöker minska lite på kiselalgerna.__________________MVH Samuel - Läst mycket som KAN vara rätt men vet väldigt lite som ÄR rätt. Citera
Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 aerie vad har du för kh i din burk kan vara en orsak till kiselalger. Citera
Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 Springer och kollar,var ett par veckor sedan jag kollade sist...har blivit lite lat,allt ser ut att må ganska bra...anledningen till att jag har kiselalger misstänker jag beror på att jag häller ner vatten direkt från kranen i karet för att hålla salthalt och temperatur.__________________MVH Samuel - Läst mycket som KAN vara rätt men vet väldigt lite som ÄR rätt. Citera
Guest Gäst Postat 28 december 2003 Postat 28 december 2003 sh*te...6,5 i kH...bikarbonat var det va?Hehe...katten satsar på att bli uteliggare...står och gräver efter chipsen i papperskorgen...__________________MVH Samuel - Läst mycket som KAN vara rätt men vet väldigt lite som ÄR rätt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.