Gå till innehåll

dvärgkejsare.


joelkorn

Rekommenderade inlägg

Hallå.

Undrar lite kring era erfarenheter kring dessa vackra fiskar?

Vilka sorter går ihop med sps och lps koraller, vilka går tillsammans.

Jag vet att man inte kan säga hundra procent säkert, men det jag undrar över är helt enkelt vad ni har för erfarenheter/läst om kring detta. Finns det några som det är bättre odds på, så att säga.

Mvh// joel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok.

tittat runt lite och dreglat över fina sorter!=)

en shepardi hade ju vart fin... men antar den inte är i sverige på besök så ofta=(

Några erfarenhter/info om hur det skulle gå med "vanliga" kejsare och dvärg ihop?

kollar lite på olika Geniacanthus sorter, men vet inte om dessa skulle mobba de små dvärgarna?=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mina favorit fiskar. Jag har 6 stycken, kolla min tråd.

De äter normalt inte koraller men om man inte håller dem mätta så kan vissa gå och 'noppa' lite på korallerna. Jag misstänker att de inte är speciellt lämpliga ihop med SPS'er, men jag är inte helt säker.

Jag har bl a en C vrolikii, den vill jag varna lite för. Min 'noppar' onödigt mycket på mina bubbel koraller. Inte så att de tar stryk, men för mycket för att jag skall vara nöjd. Men sådant här kan säkert skilja sig från individ till individ.

Dvärgkejsare har lagom storlek, är mycket prisvärda, lätta att hålla, äter det mesta som erbjuds och är mycket fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...