Gå till innehåll

Vattenpåfyllning till RSM130?


maca

Rekommenderade inlägg

Tja,

Villken variant av automatisk vattenpåfyllning fungerar bäst i ett RSM 130?

Tunzes äldre modell verkar lite lurig att montera, men den nya som har sensorerna på en magnet verkar klart intressant men relativt dyr. Har även

funderat lite på en Aqua-Medic dito men den verkar ha fått mindre bra omdömmen :-)

Tacksam för råd,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv den från Tunze, den nya med magneter. Inte så farligt dyr om man beställer den från tyskland. Om jag inte minns fel så gav jag 1200 svenska för den. Hade en del inställningsbekymmer med den i början men nu fungerar den alldeles utmärkt! Haft den i 1.5 månad och är väldigt nöjd med den! Det bästa är att där är flera säkerheter. Först sensor 1 som känner av vattennivån. Sen sensor två som stänger av pumpen vid för hög vattennivå och sen en tredje grej som gör att pumpen alltid stängs av efter tio minuters pumpande.

ok, i villken kammare har du installerat den? jag har själv den äldre tunze varianten med andra fästen och det lutar åt att jag skaffar en ny med magnet fästet när jag skaffat mitt RSM. Skall kolla tyskland, kollade på aquaristic.net men dom hade bara bilder på det äldre systemet.

hur mycket dunstar ett RSM ungefär / dygn?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det är den nya varianten med magneter de säljer. Jag mailade och frågade, och har nu fått hem en från dem.

F ö en utmärkt firma att ha att göra med..

Ok tack, det låter bra, ja jag har gjort en del inköp från dom genom åren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde från den sidan. Bilderna är på den gamla modellen men de de hade i lager när jag beställde var den nya. Jag mailade och frågade för säkerhetsskull först.

Har satt den precis bredvid värmaren.

Vet inte hur många liter men jag fyller min 20 liters behållare varannan vecka ungefär.

Har skrivit mer om den här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=33023&page=5

ok, perfekt med bild så att jag såg hur den installerats. verkar bara vara fästet som förändrats mot den modell jag har idag.

lite skillnad mot avdunstningen jag har idag då :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...