_Manne_ Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Tjo!Ni som kör kalkreaktorn med någon typ av PH styrning , vilket Ph värde har ni valt o ligga på ? (deltec säger 6,5-6,1) men vad kör ni med ?vore intressant med synpunkter från er som kört ett tag!mvh Manne Citera
Christer T Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Jag kör lite lägre än så, typ 5,8-6,2. Exprimenterade lite i början men där är var jag hamnat. Rätt? Citera
_Manne_ Postat 12 maj 2010 Författare Postat 12 maj 2010 Jag kör lite lägre än så, typ 5,8-6,2. Exprimenterade lite i början men där är var jag hamnat. Rätt?blir inte det en grotesk mängd med gas för att pressa ner Ph't till så lågt.. vilken reaktor kör du med ?jag har inte fått mitt "stabilt" ännu.. Kh't svajar en del upp o ner.. varit uppe på 12 i karet o vänt neråt.. Citera
Christer T Postat 13 maj 2010 Postat 13 maj 2010 Jag har en Deltec reaktor men 5(?)kg tub. Köpte tuben för över ett år sedan och har inte bytt. Citera
_Manne_ Postat 13 maj 2010 Författare Postat 13 maj 2010 5kg tub borde kunna vara ganska länge, kör själv med 2kg , för både säkerhet o den fysiska platsen tuben tar.. jag kör deltec's gamla ?PF600? , tror jag den heter.. 7-8 kg media. en del korallkross i botten sen deltec's eget media över det.. mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.