Niclas Jönköping Postat 15 maj 2010 Postat 15 maj 2010 Har Köpt en begagnad kalkreaktor deltec PF 509 som jag försöker köra i gång. Jag fick med 2 st påsar,den ena heter "deltec Hy Carb" och den andra står det "deltec Hy Carb Special" på.Vilken skall jag använda eller blandar man ?Nästa fråga hur mycket skall man fylla i kalkreaktorn av dessa medel ?MVN Niclas Citera
_Manne_ Postat 15 maj 2010 Postat 15 maj 2010 du kan köra på "special" om du vill ha med Mg i reaktorn , det är med eller utan Mg skulle jag gissa, dina två påsar.. ta en köksvåg o mät upp 2,2 kg av det media du tänker satsa på. häll det sen i reaktorn.mvh manne Citera
drakfisk Postat 24 maj 2010 Postat 24 maj 2010 finns en nivå linje på reaktorn som e till för hur mycke media du ska fylla på mycke enklare har själv en sådan reaktor mäter aldrig upp följer nivå linjen. rekomenderar den med mg i fick själv stänga av min fick för höga värde men har ju inget för tillfället som käkar upp det . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.