Nordin Postat 14 juni 2010 Postat 14 juni 2010 Som några utav er säkert redan läst så skaffade jag mig ett RSM130 nu i Lördags, men idag när jag var å hälsade på min far så sa han att jag fick ta ett utav hans sötvattens akvarium om jag ville göra om det till ett saltvattens och använda det istället.Akvariet är ett Jewel Rio 240 jag måttade lite och fick det till 121x41x55 cm.Och nu är självklart min fråga hur går jag tillväga för att enklast bygga om det till ett saltvattens, med ytavrinning och sump för att dölja skummare och annat som inte är så fagert.Alla vill väll ha ett större kar:smiley22: Citera
Nordin Postat 14 juni 2010 Författare Postat 14 juni 2010 (ändrat) satt och kollade runt lite och hittade denna, sett några som använder den och säger att den fungerar riktigt bra.min far använder den även i flera av hans sötvattenskar med discusar i, men vet inte riktigt hur den kommer att fungera i ett saltakvarium.http://www.guldfisken.se/beta/catalog/fluval-ytvattenrenare-p-1690Insåg just att denna tråd är postad lite fel, ber om ursäkt för detta!. Ändrat 14 juni 2010 av Nordin Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.