svedalaciklid Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 har en av mina mh lampor som inte vill tändas har funkat innan provade med en annan lampa som jag vet funkar i min andra mh och den tänder inte ,bara blinkar lite , e ballasten paj ?nån som vet hur man fixar? Citera
knabbuziak Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 jag hade problem med att få igång min hemmabyggda lampa första gången, men det löste sig genom att jag gick över lödpunkterna och tvättade av kontaktpunkterna ordentligt Citera
svedalaciklid Postat 22 augusti 2010 Författare Postat 22 augusti 2010 har ju tusen lödpunkter i denna då det e original så tror inte jag lär hitta nåt därkollat så säkringen e hel o det var den ska testa att tända armaturen med den andra ballasten o se så det inte är i armaturen det klyddar Citera
svedalaciklid Postat 22 augusti 2010 Författare Postat 22 augusti 2010 så testat med andra ballasten o den tände direkt , ingen i närheten som har en ballast till 250w o låna ut till jag hittar en beg? Citera
knabbuziak Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 Jag syftade till lödpunkterna som går mellan sockel och ballast... kolla även kontaktytorna på sockeln Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.