Gå till innehåll

Sjuk Clown.


Nordin

Rekommenderade inlägg

En av mina clowner har gått och blivit dålig, den var frisk å pigg som en nötkärna igår!.

Den rör sig inte vidare mycket utan står still å simmar på samma ställe på en deadspot, eller ja mycket liten rotation på vattnet där iallafall, vad jag kan se så är den inte slemmig eller vit, kanske aningen men inte alls mycket, det som jag däremot kan se är att dess blodkärl är väldigt röda och man ser dom tydligt genom clownens sida, efter ha sett clowner med Brooklynella hostilis så blir jag lite orolig för att det kan vara detta, men det påminner inte om det när jag ser bilder på clowner som har/haft det.

Det skulle oxå kunna vara min katt som vart på den då jag glömma hänga handduken över deras sovhörn, men då skadorna är på båda sidor så är det troligen något annat. Hur brukar en Sixline Wrasse kunna uppföra sig?, den har aldrig varit aggresiv, men just precis att den var å "pickade" på den sjuka clownen men läste även HÄR att den åt parasiter från en gul kirurg kanske var nått sånt beteende ?.

Bör jag avlägsna fisken så den inte smittar någon annan, eller är det redan för sent ?.

Ändrat av Nordin
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...