Gå till innehåll

PVC-plattor


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Har försökt hitta PVC-plattor för att ha som underlagtill ett atoll-bygge, men det verkar inte vara så lätt att få tag på. Någon som vet var detta finns eller något annat som kan fungera som underlag?

__________________

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Plexiglas? Eller är det samma sak? Kan inte påstå att jag har någon koll överhuvudtaget men plexi hade jag tänkt bygga av sen. Har du någon ritning eller dyl över hur du tänkt dig det,känner mig tämligen nyfiken!

__________________

MVH Samuel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pvc har jag aldrig haft problem att hitta i olika färger o tjocklekar, prova skyltfirmor, större tryckerier, glasmästare. Vi har två skyltfabriker här o båda har. Vår glasmästare här har både pvc, plexi och polycarbonat så det gäller nog bara att fråga på rätt ställe. Jag ska till Mariestad den 3-4/5 Nicklas o ligga på stadshotellet (tror jag att det blir) så om du säger vad du ska ha så kanske jag kan ta med för det handlar väl inte om några större bitar?

__________________

Ha d

Johannes

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Har kollat med glasmästare och rörfirmor men de har inte haft något. Biten jag vill ha behöver vara ca 30x40 cm och 7 mm eller tjockare.Skall kolla med en skyltfirma (bra tips!) först och en annan glasmästare om jag inte lyckas hitta något så kanske du kan hjälpa mig?

__________________

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du fått ordning på det tills jag kommer,är grymt nyfiken på hur det kan tänkas se ut.Du har inte någon bild eller så du utgår ifrån? Om du inte fått tag på något tills den 12-13 däromkring så säg till,kan ta med mig från Falköping då. Annars är väl skolor en plats som brukar ha,men jag vet inte om de har lust att sälja direkt,vet att vi hade mängder i högstadiet...

__________________

MVH Samuel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Nicklas !

När jag byggde mina revpelare använde jag mig av tunn PVC-skiva som jag köpte på OBS.Den är c:a 1 mm tjock.Jag limmade ihop i tre lager med tangit,blev ordentligt stadigt.Fäste skivan till botten med silikon och sedan ett PVC-rör som pelare med tangit.Hoppas detta kan vara till någon hjälp.

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Ja, kanske vore något, hade tänkt borra hål i skivan och sättaPVC-rören i dessa. Bör nog vara några millimeter tjock då, men funkar det bra med att limma ihop ett gäng med 1 mm:s skivor kanske det kan varaen lösning. Tack för tipset!

__________________

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hadde själv detta med ett rör från botten i mitt 720 kar. Tyckte det var väldigt ostablit med bara sillicon och röret så jag limmade snestag från röret å ner mot boten. Såg ut som en stjärna. Genast blev det bättre. Men ändå inte riktigt bra sedan då stenen kläddes på röret. Men det var nog för att jag hadde förmycket sten uthängande....

Tar du 1mm platta å limmar ihop med röret + stagen så blir det nog den "bästa" lösningen.

Skall nog sätta upp mitt Gammla lilla akvarium på 220liter och ha stenen längs sidan så det blir en revbrant och inte ett stenras*ler*

Såg en intressant sak som en Tysk hadde gjort. Han hadde tagit poleretanskum (fogskum) och limmat fast sina LS på sidorna. Det var jätte snyggt å massa plats på botten.

För att LS:en ej skulle torka ut så duschade han stenen 1ggr i timmen innan karet fyldes upp igen. P-skummet torkar på 24h och skall vara ofarligt för vattnet då det torkat/härdat, stog det.

Måste ju stämma eftersom BackTonature modulerna är just uppbyggt med polyrutanskum.

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Nicklas, jag var idag hos en glasmästare i ett annat ärende och tiggde då till mig en spillbit med 7mm polycarbonat, den är väl ca 17x140 cm. Den ligger bak i bilen o åker väl med upp till Mariestad på Tisdag. Vill du ha den e den din.

__________________

Ha d

Johannes

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...