Gå till innehåll

Bubble Magus NAC 3.5 Cone skimmer.


jernis

Rekommenderade inlägg

Fick idag ett paket på posten.

Fish-Street skickade min nya skummare!. Mumma.

Men stor lycka slet jag upp paketet och installerade skummaren för att testa att den funkade i nybyggda sumpen!.

in med allt på med strömmen o njuta.. var planen...

I verkligeheten.

Efter massa meck så fick jag in skummaren ( trångt i sumpen och litet skåp som allt står i.. ) pustade ut o tröck i strömmen.. och Någon hostande slags traktor stampade upp vatten o bubblor i skummaren.

Med lite förvåning så drog jag ut strömmen o sedan i med den igen. Shit. den låter hur mycket som helst. och det är pumpen som låter inte själva skummaren. Vafan.. Happs. Ut med det hela ur sumpen.

Plocka bort pumen från skummaren ner i hink i köket o test kör.

Samma oljud. börjar ta i sär pumpen och kör den utan "locket" för vatten inflödet ( med impellern synlig ) och nu låter den mindre iaf.

på med locket igen och oljudet e tillbaka. Verkar var impellern som inte mår så bra. kul.

Skickade en förfrågan till Fish-Street om pumpen i skummaren och impellern hoppas på svar att dom fixar en ny Impeller.

Under tiden så kanske ni här vet någe om detta eller liknande?

Visst att pumpar blir tystare när dom är inkörda men detta är helt klart någe annat. har aldrig hört någon av mina 5 pumpar jag skaffat låta lika mycket när dom var nya. inte ens i närheten.

mvh / jernis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...