Keevenru Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 ei!Etter å ha tenkt litt til på hva jeg skal bruke den siste plassen i sumpen til så vurderer jeg å gå for plass til biopellets. Har fundert på å lage en reaktor i PVC. Noen som har prøvd noe tilsvarende? Ser at en del har laget tilsvarende til zeolit, kun et PVC rør med passe diameter, pumpe inn nederst på siden og lar vannet renne over kanten og tilbake i akvariet. Jeg tenkte jeg skulle lage en skråvegg og slits slik at biopelletsen ikke går ut av boksen.Lagt ved bilde av to ulike oppsett. Selve boksen er 10 cm *10 cm og 20 cm høy.Kent Citera
Nordin Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Intressant teori, denna tråd kommer att följas Citera
Keevenru Postat 20 september 2010 Författare Postat 20 september 2010 Hei!Litt usikker på hvilken av de to modellene jeg skal velge for optimal bevegelse i pelletsene. Citera
_Manne_ Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 känns som dina mått på reaktorn är lite i minsta laget.. har du möjlighet på högre reaktor så kör på det.mvh manne Citera
Keevenru Postat 20 september 2010 Författare Postat 20 september 2010 Hei!Boksen kan være mye høyere forsåvidt, men det vil vell bare kreve en enda større pumpe for å løfte vannet? Akvariet mitt er bare 120 liter så det er jo ikke store haugen med biopellets jeg trenger å kjøre, kanskje ikke mer en 100-150 gram?En annen tanke:Hvis man lar sirkulasjonspumpen trekke inn litt luft så vil disse boblene skape masse turbulens i boksen. Biopelletsen trenger oksygenrikt vann for å fungere optimalt. Vil ikke dette skape større bevegelse i vannet selv med en mindre sirkulasjonspumpe? Eller tenker jeg helt feil Kent Citera
Keevenru Postat 20 oktober 2010 Författare Postat 20 oktober 2010 Hei!Det ble til slutt en vanlig raktor der vannet kommer inn nedenfra.http://www.saltvannsforum.no/forum/showthread.php?t=17614Kent Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.