Gå till innehåll

Reaktor for biopellets


Keevenru

Rekommenderade inlägg

ei!

Etter å ha tenkt litt til på hva jeg skal bruke den siste plassen i sumpen til så vurderer jeg å gå for plass til biopellets. Har fundert på å lage en reaktor i PVC. Noen som har prøvd noe tilsvarende?

Ser at en del har laget tilsvarende til zeolit, kun et PVC rør med passe diameter, pumpe inn nederst på siden og lar vannet renne over kanten og tilbake i akvariet.

Jeg tenkte jeg skulle lage en skråvegg og slits slik at biopelletsen ikke går ut av boksen.

Lagt ved bilde av to ulike oppsett. Selve boksen er 10 cm *10 cm og 20 cm høy.

Kent

post-4787-14468920431677_thumb.jpg

post-4787-14468920431805_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hei!

Boksen kan være mye høyere forsåvidt, men det vil vell bare kreve en enda større pumpe for å løfte vannet? Akvariet mitt er bare 120 liter så det er jo ikke store haugen med biopellets jeg trenger å kjøre, kanskje ikke mer en 100-150 gram?

En annen tanke:

Hvis man lar sirkulasjonspumpen trekke inn litt luft så vil disse boblene skape masse turbulens i boksen. Biopelletsen trenger oksygenrikt vann for å fungere optimalt. Vil ikke dette skape større bevegelse i vannet selv med en mindre sirkulasjonspumpe? Eller tenker jeg helt feil :)

Kent

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...