Gå till innehåll

Nkensnäcka


atropos

Rekommenderade inlägg

Har sett att mina knappar har varit ihopdragna i 3 dygn nu , satt och tittade efter sniglar i akvariet igårkväll och upptäckte att där var ca 100 st nakensnäckor på mina knappar !

har tittat runt lite grann och troligtvis är det Phyllodesmium sp 01

hittar ingen direkt information om denna snigen är skadlig för knapparna .

Det verkar ju som om dom stör dig på att dom är där iallafall !

post-5225-14468920448649_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Det står klar och tydligt att de äter olika mjukkoraller, stenkoraller och kolonianemoner på reeflex.

Det du kan göra är att sötvattensdoppa koraller som har sniglar på sig, men du lär få hålla på ett tag om du har 100 st..

Vet inte om Mandariner och sixlines kanske kan hjälpa till med mindre exemplar och ägg men det kan ju vara värt ett försök.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Det står klar och tydligt att de äter olika mjukkoraller, stenkoraller och kolonianemoner på reeflex.

Det du kan göra är att sötvattensdoppa koraller som har sniglar på sig, men du lär få hålla på ett tag om du har 100 st..

Vet inte om Mandariner och sixlines kanske kan hjälpa till med mindre exemplar och ägg men det kan ju vara värt ett försök.

Tack för att du hittade informationen !

Har just nu haft mina knappar i sötvattensdopp och 100 st sniglar var inte rätt !

Från denna sten med knappar åkte det av ca 200 sniglar =(

har inte sett dom på mer än just denna stenen och alla är ca 2 -3 mm stora .

köpte denna sten med knappar för ca 1,5 veckor sedan så det måste ha varit något som kläckts nu !

Har en sixline i burken så han kanske hjälper till att ta bort dom !

Finns det inget annat man kan göra om det ska bli för många av dom ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...