Gå till innehåll

Efter fjolårets katastrof


Stille

Rekommenderade inlägg

Är i planeringsstadiet för mitt andra akvarie-försök.

Det första slutade i en katastrof förra hösten då jag kom hem efter en veckas semester och upptäckte att sumpen läckt och ca 80-100 liter saltvatten gjort sitt "intryck" på fiskbensparketten. Läckan orsakade kortslutning vilket i sin tur resulterade i att jordfelsbrytaren löste ut. Lukten som slog emot mig när jag öppnade ytterdörren kommer jag dessvärre alltid att bära med mig. Efter att ha spenderat så mycket tid, pengar och ork till ingen nytta svor jag att lägga ner hobbyn...

Men, men... Nu med nyslipad parkett är det givetvis dags för ett nytt och mer genomtänkt försök. (Även frugan saknar akvariet vilket gör saker och ting MYCKET enklare) :-)

Denna tråd kommer först att innefatta mitt temporära 200 liters kar för att så småningom (förhoppningsvis) handla om mitt ~400 liters kubkar.

Är i bänk-byggar-stadiet för närvarande och har precis beställt lite PVC som jag väntar på för överrinningen.

-"Stay tuned"

Ha de gott!

Mvh

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...