Gå till innehåll

Svart snigel


Goranius

Rekommenderade inlägg

Guest Andreas Lange

Det är rätt vanligt att de följer med levande sten. Min synliga population varierar mellan 0 och 50, så akvariet är självförsörjande på dem. Däremot upplever jag dem som rätt ineffektiva algätare, men nån nytta gör de garanterat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andreas Lange

Jag misstänker i och för sig att de gjorde väldigt mycket nytta när jag kunde räkna till en 50-60 synliga på rutan på natten. Det borde innebära att det fanns något hundratal i revet. Även om varje snigel bara gnager en smula så borde hela hjorden beta av en hel del. Däremot undrar man vara alla tar vägen under dagen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste dock säga att mina erfarenheter är annorlunda. Jag har sett synliga spår där mina har betat så mina är då effektiva. De verkar också gillaatt äta diverse andra saker som är bra att de äter, hittar dem i skummarkoppen ibland...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helt säker på att dom har kommit med min LS men det verkar som dom är ganska vanliga, konstigt att det inte står någon info om att dom bara är nattaktiva eller är allasniglar det, har inga andra nämligen och dom man ser i butik kommer ju inte undanallt ljus för det finns ju som regel inget skydd i dessa akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...