Gå till innehåll

Karantän/sjukstuga NoTech


Vandal

Rekommenderade inlägg

ikväll tröttnade jag på att flytta koraller som åkte på stryk av fiskar, alger och annat... därför drog jag igång mitt gamla pico igen... dock med mer ljus och mindre levande sten...

Jag kommer i karet göra 90-100% vattenbyten var 10e dag och försöka få korallerna som placeras däri att återhämta sig...

just nu går där en blåkorall som fortfarande verkar leva, även om den varit dålig och fått gå i mitt nano under tiden, på samma sten som den växer finns även lite knappar som mått utmärkt i det övergödda nanot...

Från nanokaret flyttade jag även över en sinularia som varit övervuxen med cyano och ett par skivor...

Får se hur det går med projektet, men iom att det redan var dödsdömda koraller så spelar det mindre roll...

Teknik:

Akvarium: 28x25x25

doppvärmare: hydor theo

pump: Eheim 2048

belysning: 2x11w AN, (rödvit, helblå)

Kemi: Aktivt kol i strumpa

Meningen är att korallerna ska slippa vara i vatten där det matas, fiskar och annat som stör dem och förhoppningsvis ett såpass stabilt vatten att skitalgerna dör... får jag dessa enkla koraller att klara sig bättre än där de gått innan kommer även en misshandlad goniopora och en algbevuxen flakmontipora att få flytta in...

Ändrat av Vandal
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

alla korallerna gick åt fanders... värmaren var lite för het på gröten och värmde till 31 grader... knapparna som satt på helioporan lever, men inget annat... så jag slängde ut allt, la i lite levande sten och satte dit min rio-nanoskummare...

en krabba finns bland stenen, han hade bytt skal idag såg jag...

knapparna från mitt cyanoöverväxta skitkar ska få flytta dit också... så jag kan starta om det totalt... synd att slänga massa levande sand, men det ska omstartas totalt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

njaa... det här är bara experimentkar, inget att hänga läpp över... varför inte göra ett sista försök istället för att slänga dödsdömda koraller liksom...

nu har NoTech blivit Nano, ska nog gå bra... det skummar som fasen, så det var nog en hel del bös i vattnet... slängde även i en laddning zeolit i 2048an... får se om det gör nån skillnad...

Det andra nanokaret kommer bli sötvattensburk, så jag ska skölja genom gruset bara... sen blir det ett snäcklekarkar av det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kul att du har haft troffar, personligen den roligaste fiskarten:) men krävande, ja har nu en grupp Tropheus Katonga (spökmoori) som funkar bra, ja tycker också om Kalambo, har du sett de ob färgade? finns bilder på ciklid.se.

Dubbar är coola å ja är nog mest för de helvita m ganska smalt band som tyvärr som många andra varianter är svåra att få tag på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...