darkis Postat 7 oktober 2010 Postat 7 oktober 2010 Hallå på er!Idag rengjorde jag sumpen samt King 2 (retur) pumpen.Tyckte pumpen kändes lite varm då jag hade den uppe men tänkte inte mer på det.15 minuter efter att cirkulationen var startad small det till och lägenheten blev mörk och tyst.Pumpen får åka till pumphimlen och jag får klara mig utan sump till imorgon.Som temporär lösning har jag en liten cirkulationspump till ytvattnet i akvariet samt en cirkulationspump i sumpen.- En fråga, hur täta är pumparna. Den luktar bränd, har vattnet i sumpen klarat sig utan skador eller förgiftning? Mina fiskar blev ju inte sushi iallafall.Med vänlig hälsning/Fredrik Citera
Ragman Postat 7 oktober 2010 Postat 7 oktober 2010 Hallå på er!Idag rengjorde jag sumpen samt King 2 (retur) pumpen.Tyckte pumpen kändes lite varm då jag hade den uppe men tänkte inte mer på det.15 minuter efter att cirkulationen var startad small det till och lägenheten blev mörk och tyst.Pumpen får åka till pumphimlen och jag får klara mig utan sump till imorgon.Som temporär lösning har jag en liten cirkulationspump till ytvattnet i akvariet samt en cirkulationspump i sumpen.- En fråga, hur täta är pumparna. Den luktar bränd, har vattnet i sumpen klarat sig utan skador eller förgiftning? Mina fiskar blev ju inte sushi iallafall.Med vänlig hälsning/Fredrikdet e nog inte någon fara, jag har haft en pump som smält men inget kom ut i vattnet ändå Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.