Gå till innehåll

Skummare


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hur stort akvarium?

AquaMedic har en tendens att överdriva vad deras skummare klarar. Jag har ingen personlig erfarenhet av den men sett den i bruk, och då tyckte jag att den såg ut som en leksak! Utifrån det jag har sett så fins det bättre skummare att satsa på! Men som sagt jag har inte testat den själv.

__________________

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aqua medic är bra mycket billigare och sämre än tex Aqua care .

Tunze gör otroligt bra skummare också .

Jag skulle sattsa på att lägge mer pengar och köpa en Aquacare eller Tunze för att spara pengar i längden .

Jag har gjort otroligt många fel köp i början och hade jag lagt pengar på rätt saker från start hade jag sparat en massa pengar .

Lycka till Stenis

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det dröjer ofta en dag eller två innan skummaren sätter igång ordentligt. Ha lite tålamod så ska du se att det ordnar sig.

Om det inte fixar sig så posta här igen så försöker vi hjälpa dig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Stenis

Aqua medic är bra mycket billigare men funktionmässigt inte sämre än tex Aqua care.

Det skiljer en del i materialval men så mycket effektivare är definitivt inte Aqua care!

Tunzes senaste skummare har jag inte någon erfarehet av, men de som fanns för 5-10 års sedan var en katastrof.

Tunze och Aqua care har betydligt högre kvalite på plastmaterialen men om du inte vill betala hutlöst mycket för detta så är Aqua medic ett bra val. Akvariet kommer inte fungera bättre bara för att du lagt ett par tusen extra för en Aqua care än med motsvarande Aqua medic.

MVH,

Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag körde med en sån i början, det tog några dagar innan den började skumma. Det är bara att ha lite tålamod, när den väl har kommit igång tyckte jag att den funkade riktigt bra till mitt 150 liters. Jag köpte en tunze 3130 efter ett tag, men det hade inte sin orsak i missnöje, jag ska uppgradera till större akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan sköja "skummarkoppen" med riktigt varmt vatten, det kan också hjälp att få bort den "feta" yta som är på plasten när den är helt ny. Hjälpte för mig...smiley2.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu äntligen har det börjat fungera ordentligt i skummaren, vilken sörja

det blir i koppen.

Nu skall vi bara vänta till algerna minskar också...

__________________

Mvh Pierre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...